Systém eCall

Autor: Tomáš Agócs | 12.8.2012 o 20:16 | Karma článku: 3,29 | Prečítané:  543x

Systém eCall môže ročne zachrániť až dva a pol tisíc životov. Od roku 2015 by mali všetky nové typy osobných automobilov predávané v EÚ byť schopné v prípade vážnej nehody samé zavolať záchrannú službu. Táto požiadavka je súčasťou správy, ktorú 19. júna spoločne prijali členovia Výboru pre dopravu a Výboru pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľa.

Systém eCall je elektronický bezpečnostný systém zabudovaný v palubnej doske vozidla. V prípade vážnej dopravnej nehody vytočí eCall tiesňovú linku 112 a zabezpečí hlasové spojenie s operátorom okamžite po tom, ako senzory zaznamenajú náraz vozidla. Zároveň automaticky zašle údaje o mieste a čase nehody najbližšiemu záchrannému centru. Systém môže byť aktivovaný i manuálne, stlačením špeciálneho tlačidla v aute.

Aby mohol tento systém fungovať, členské štáty a operátori mobilných sietí budú musieť zmodernizovať svoju infraštruktúru tak, aby bola schopná vybavovať volania eCall a odovzdať ich záchranným službám.

V súčasnosti je v Európskej únii automatickými systémami tiesňového volania vybavených iba 0,7 % všetkých osobných automobilov. Cena zariadenia eCall a jeho inštalácia do nového automobilu sa odhaduje na menej než 100 eur. Predpokladá sa, že systém eCall by mohol ročne zachrániť až dva a pol tisíc životov.

Európska komisia by mala predložiť svoj legislatívny návrh do konca tohto roku.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Amerika posilňuje námorníctvo

Hlavný nástroj vojenskej prevahy čaká rozširovanie.

EKONOMIKA

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

DOMOV

SaS sa vzďaľuje liberalizmu, odchodom Mihála stráca výhodu

Mnohé výrazné osobnosti už v SaS chýbajú.


Už ste čítali?