Systém eCall

Autor: Tomáš Agócs | 12.8.2012 o 20:16 | Karma článku: 3,29 | Prečítané:  547x

Systém eCall môže ročne zachrániť až dva a pol tisíc životov. Od roku 2015 by mali všetky nové typy osobných automobilov predávané v EÚ byť schopné v prípade vážnej nehody samé zavolať záchrannú službu. Táto požiadavka je súčasťou správy, ktorú 19. júna spoločne prijali členovia Výboru pre dopravu a Výboru pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľa.

Systém eCall je elektronický bezpečnostný systém zabudovaný v palubnej doske vozidla. V prípade vážnej dopravnej nehody vytočí eCall tiesňovú linku 112 a zabezpečí hlasové spojenie s operátorom okamžite po tom, ako senzory zaznamenajú náraz vozidla. Zároveň automaticky zašle údaje o mieste a čase nehody najbližšiemu záchrannému centru. Systém môže byť aktivovaný i manuálne, stlačením špeciálneho tlačidla v aute.

Aby mohol tento systém fungovať, členské štáty a operátori mobilných sietí budú musieť zmodernizovať svoju infraštruktúru tak, aby bola schopná vybavovať volania eCall a odovzdať ich záchranným službám.

V súčasnosti je v Európskej únii automatickými systémami tiesňového volania vybavených iba 0,7 % všetkých osobných automobilov. Cena zariadenia eCall a jeho inštalácia do nového automobilu sa odhaduje na menej než 100 eur. Predpokladá sa, že systém eCall by mohol ročne zachrániť až dva a pol tisíc životov.

Európska komisia by mala predložiť svoj legislatívny návrh do konca tohto roku.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Minúta po minúte: Výbuch na koncerte v Manchestri neprežilo 22 ľudí

Polícia potvrdila, že vo vstupnej hale sa odpálil samovražedný atentátnik.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

KULTÚRA

Dizajnérka zhodnotila naše značky: Kto nazve čipsy, že Slovakia?

Debbie Millmanová pracovala aj s Pepsi.


Už ste čítali?