Obrovské trhliny a jamy sa tvorili kvôli opotrebovanosti vozovky , povrch ciest si vyžaduje okamžitú rekonštrukciu - problémom sú financie. V katastrofálnom stave sú aj cesty I. triedy, ktoré majú význam pre tranzitnú a vnútroštátnu dopravu, ich správcom je Slovenská správa ciest. Cesty II. a III. triedy spravujú samosprávne kraje, miestne komunikácie obce. Výtlky by mali opravovať počas celého roku, nová technológia opravy umožňuje opravu aj pri -15 stupňoch podmienkou je aby nesnežilo. Pri oprave vozovky sa musí poriadne ošetriť i okolie poškodeného miesta. Nesmie obsahovať vodu a spoje na okraji výtlku sa musia rozohriať, aby sa starý asfalt pevne spojil s novým. Stáva sa však, že jama sa len trochu vyčistí metlou a naleje sa do nej asfalt. Takáto povrchná oprava vydrží spravidla len do najbližšej zimy.
V prípade, že dôjde k poškodeniu vozidla odporúčam nasledovný postup:
1, Fotodokumentácia poškodenia, vozovky - v prípade značnej škody privolať aj políciu.
2, Informovať poisťovňu o poškodení vozidla
3, Adresovať správcovi komunikácie Žiadosť o úhrade škody - priložte k tomu správu polície, fotodokumentáciu, faktúru za opravu.
Uvedomte si že sme na Slovensku a správca určite si vymyslí niekoľko dôvodov prečo Vám odmieta zaplatiť škodu. :)