reklama

Katastrofálne cesty I.

Po skončení zimnej sezóny čaká vodičov nemilé prekvapenie - zničené cesty, výtlky, deformovaný povrch vozovky. Azda najväčším problémom sú výtlky na cestách, ktoré skúšajú manévrovacie schopnosti vodičov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Obrovské trhliny a jamy sa tvorili kvôli opotrebovanosti vozovky , povrch ciest si vyžaduje okamžitú rekonštrukciu - problémom sú financie. V katastrofálnom stave sú aj cesty I. triedy, ktoré majú význam pre tranzitnú a vnútroštátnu dopravu, ich správcom je Slovenská správa ciest. Cesty II. a III. triedy spravujú samosprávne kraje, miestne komunikácie obce. Výtlky by mali opravovať počas celého roku, nová technológia opravy umožňuje opravu aj pri -15 stupňoch podmienkou je aby nesnežilo. Pri oprave vozovky sa musí poriadne ošetriť i okolie poškodeného miesta. Nesmie obsahovať vodu a spoje na okraji výtlku sa musia rozohriať, aby sa starý asfalt pevne spojil s novým. Stáva sa však, že jama sa len trochu vyčistí metlou a naleje sa do nej asfalt. Takáto povrchná oprava vydrží spravidla len do najbližšej zimy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V prípade, že dôjde k poškodeniu vozidla odporúčam nasledovný postup:

1, Fotodokumentácia poškodenia, vozovky - v prípade značnej škody privolať aj políciu.

2, Informovať poisťovňu o poškodení vozidla

3, Adresovať správcovi komunikácie Žiadosť o úhrade škody - priložte k tomu správu polície, fotodokumentáciu, faktúru za opravu.

Uvedomte si že sme na Slovensku a správca určite si vymyslí niekoľko dôvodov prečo Vám odmieta zaplatiť škodu. :)


Tomáš Agócs

Tomáš Agócs

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dopravný inžinier Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu