Kombinovaná MHD v Bratislave?

Autor: Tomáš Agócs | 26.8.2012 o 11:06 | (upravené 26.8.2012 o 12:45) Karma článku: 3,91 | Prečítané:  486x

Prioritou magistrátu Starého Mesta v oblasti dopravy je vytvorenie MHD medzi Petržalkou a Starým Mestom. Uvažuje sa s vytvorením pravidelnej linky medzi historickým centrom (s neskorším zapojením Riverparku a Eurovey) a Sadom Janka Kráľa v Petržalke.

Na spomínanej trase by sa mala premávať loď typu KATAMARÁN s maximálnou kapacitou 60 ľudí. Čas plavby medzi brehmi Dunaja by mal byť cca. 5 minút. Čas na nástup,výstup cca. 2-3 minúty.   Loď by sa mala premávať celoročne, s výnimkou povodní. Loď by mala premávať od 7:00 do 20:00, v letných mesiacoch do 22:00. Základný modul počíta so 45 minútovými intervalmi prepravy z jednotlivých prístavísk.

Z hľadíska rozšírenia MHD v Bratislave považujem pravidelnú lodnú dopravu za veľmi dobrý krok za západoeurópskými mestami, avšak rozhodujúcim faktorom budú financie na prevádzkové náklady a výška lodného lístka. V prípade že hlavné mesto chce eliminovať ranné a poobedné kongescie smerom z Petržalky do Starého mesta , malo by zachovať súčasné ceny MHD (0,70 eur a 0,90 eur) aj v oblasti pravidelnej lodnej dopravy v rámci mesta. Kapacita lode 60 miest v prípade zachovanie súčasného cenového výmeru v MHD by nemala byť dostačujúca....

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Všade sú míny, dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

KOMENTÁRE

Dráždenie čínskeho draka

Donald Trump si už stihol pohnevať Peking. Zrejme to nebolo nedorozumenie.


Už ste čítali?